FANDOM

Gwiezdne Wojny: Mroczne Widmo jest filmem z 1999 roku, napisanym i wyreżyserowanym przez Georga Lucasa. Pomimo że, jest to czwarty film z serii Gwiezdnych Wojen, chronologicznie jest pierwszą częścią sagi. Za produkcję odpowiedzialny był Rick McCallum, a główne role odgrywali Liam Neeson, Ewan McGregor, Natalie Portman, Jake Lloyd oraz Ian McDiarmid.

Akcja filmu rozgrywa się 32 lata przed wydarzeniami przedstawionymi w Nowej Nadziei. Dwójka rycerzy Jedi wyrusza z misją rozwiązania sporu pomiędzy planetą Naboo, a Federacją handlową. Nie wiedzą jednak że, za konflikt, pomiędzy obiema stronami, odpowiada mroczny Lord Sithów - Darth Sidius. Podczas gdy Jedi nie mogą uwierzyć że, Sithowie, uważani za martwych od tysiąca lat, wciąż żyją, mistrz Qui-Gon Jinn natrafia na młodego Anakina Skywalkera - niewolnika, który okazuje się być wybrańcem. W międzyczasie królowa Naboo - Padmé Amidala walczy o obronę jej ludzi przed inwazją ze strony Federacji Handlowej.

Mroczne Widmo miało premierę 19 maja 1999 roku, 16 lat po premierze Powrotu Jedi. Produkcji towarzyszyły środki masowego przekazu oraz ogromne oczekiwanie fanów. Film został wydany w odświeżonej wersji na Blu-Rayu we wrześniu 2011 roku, a 10 lutego 2012 roku miała miejsce kinowa premiera wersji 3D.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki